2012. október 19., péntek

Első geoládám



A GPS-em alkalmas geocacheing-re, ezért ezt a nagyszerű funkcióját tegnap megismertem. A geocacheing a XXI. század kincskeresése, szabadidős tevékenység, természetbarát hobbi. Magyarországon hivatalosan a Magyar Geocaching Közhasznú Egyesület (MGKE) képviseli. Lényege, hogy – idézem a hivatalos oldalról – „… egy jól lezárt ládikát a vállalkozó kedvű játékos elrejt egy általa kiszemelt, valamilyen szempont szerint megismerésre, felfedezésre érdemesnek ítélt helyen, és egy erre alkalmas GPS készülékkel a megfelelő módon rögzíti a rejtekhely (ez a "cache") pontos koordinátáit. „
Tehát van egy koordinátám, ahová a GPS elnavigál, a közelben elkezdek keresgélni és ha ügyes vagyok, akkor megtalálom a ládát, benne esetleg valamilyen kincset is. Természetesen nem a kincs izgat, hanem a felfedezésre érdemes hely, valamint az odajutás.
Első geoládám egy hármas halmon nyugvó kettős kereszthez vezetett, amelyet az államalapítás ezredik évfordulójára emelt egy magánember a saját birtokán hazaszeretetből. A ’kincset’ az úttól nem messze, két fa között avarral és ágakkal lefedve találtam meg. Sőt, még egy szürke marha gulyát is lefényképeztem, amint kihajtják őket a legelőre.
 
 
Azért választottam ezt a geoládát, mert az erdőtől nincs messze, ahová a Robi barátommal járunk vadat cserkelni. Így adta magát a dolog – és az, hogy hamar sikerült megtalálnom a geoládát -, hogy visszafelé beugorjak az erdőbe. Egy tagot jártam körbe, bejelöltem a vadászleseket, valamint készítettem pár képet az úton. Nagyon tetszett a nap játéka a fákon, ahogy átsüt az ágak között.
 
 
 

 
 

Az út 1:51 óráig tartott, amelyből 1:31-et töltöttem mozgással. 6,3km-t gyalogoltam, ami nagyjából 0,6km2-nek felel meg. Tengerszint feletti magasság 82-131m között változott.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése