2012. október 16., kedd

További pozíciók



Tegnap a szép idő miatt ismét útra keltem a Gógányba. Egyetlen célom volt, hogy az ismert vadászleseket és egyéb látnivalókat bepozíciónáljam, majd otthon a térképre felrajzoljam. De mint mindig, most is nálam volt a fényképezőgép a telével. Nem is hiába.
A GPS szerint a bejárt terület 3,8km volt, valamint kb. 0,4km2. Az egészet 1:23 óra alatt jártam be, amelyből 59 perc mozgásban és 24 perc állásban telt el. Átlag 3km/h-val mentem, a tengerszint feletti magasság 93-112m között váltakozott tereptől függően. Ez nem egy hegyvidék :) Pár kép az útról.
Egerésző ölyv

Egerésző ölyv

Betolakodók ellen a fácántelepnél

Körbejárás a fontos látnivalókkal
Hazafelé a korábbi vadászles pontos helyzetét akartam bemérni, mikor a kukoricás előtti tisztáson egy őzet láttam meg. Tőlem kb. 600m-re levő őzet észrevétlenül nem lehet megközelíteni, ezért hagytam. A nap kezdett lemenni, aranyló sugarai szép zölddé tették  a tisztást.
Viszont a vadászleshez érve az őz visszafordult és felém kezdett el ballagni. Nagyon jól érezhette magát, mert elfeküdt és csak evett. Így nem nehéz kibírni :) A vadászlesnél a párja is előbukkant. Pozíció feljegyezve, elindultam haza.



Vagyis indultam volna, ha a messzi kukoricásban nem lettem volna figyelmes egy kisebb rudlira. Összesen hét őzet számoltam a csapatban, egy bak, két-három suta és a többi gida. Hasonlóan az előző őzhöz, némelyik szintén elfeküdt. Egy traktor hangjára visszafordultak a kukoricás felé, ahol a barátaik már várták őket.
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése