2012. november 30., péntek

Cinegeakció



Pár nappal ezelőtt kimentem újra a hobbikertünkbe, mert édesapám mondta, hogy a madáretetőnél a verebek is megjelentek. Ahogy olvastam, a verebek nem szívbajosak, belefekszenek az etetőbe és addig nem mozdulnak ki, amíg jól nem laknak. Ezért nem szeretik sokan a verebeket. Nem hagynak másokat odaférni az élelemhez. Ráadásul egy kisebb csoport is viszonylag hamar kifosztja az etetőt. A verebek mellett a széncinege a visszajáró vendég. Most, ennyi idő után, már bátrabbak a kis cinkék. Egyszerre többen is az etetőben tartózkodnak, de a verébbel ellentétben a széncinege elrepül a megszerzett zsákmánnyal. Legalábbis eddig így volt. Aztán a fotózás végére már egy pár leutánozta a verebet és az etetőben válogatta a kiszórt magot. Széncinege mellett egy kékcinege is felbukkant. Örömmel vettem észre, hogy az itatót is felfedezték, sőt fürödtek is benne.
 
 



 


A madarak fényképezése közben nagyon megtetszett, hogy meg tudom fagyasztani a pillanatot. Ezt a módszert már korábban ismertem, de még nem tudtam alkalmazni, mert nem volt olyan helyzet, ahol ismétlődésszerűen fényképezhettem volna ugyanazt a madarat, így képet kapva a viselkedéséről. Ha sokáig figyeljük, akkor felfedezünk mozgásokat, amelyek előkészítik azt a tevékenységet, amelyet sorozatban akarunk fényképezni. Még nem sikerült kiismernem a széncinkéket, de pár érdekes pillanatot el tudtam kapni.

Egy másik etető is felállításra került. Ez egy fa bortartóból készült, aminek az alsó részét befedtük egy keskeny léccel, átfúrtuk a közepét és tettünk bele egy ceruzát, így leszállhatnak rá a madarak. Még egy tetőt kell készíteni rá, mert eső esetén elázik a benne tárolt eleség – bár így is megeszik. Ez az etető azért jó, mert egy időben kevesen tudják látogatni. Nincs hely leszállni. De megtalálják a módját, hogy ketten is odaférjenek.

- Hopp, ez leesett. Nembaj, kerítek másikat!


 

Hazaérve a szemközti fát elfoglalták a baglyok. Le is fényképeztem őket.
 
----------------------------------


Technikai részről annyi a változás, hogy a képeket a korábbi 825x550 méret helyett 1200x800-as felbontásban teszem közzé. Így egy full HD-s monitoron is viszonylag nagy képet kapunk. Illetve a képeket elláttam egy vékony kerettel. Hogy marad-e így, majd kiderül. A képeket szerkesztéskor intelligens objektummá alakítottam, ezáltal néhány szűrőt (pl.: élesség, életlenség, stb.), sőt a vágást utólag is módosítani tudom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése