2012. november 2., péntek

Jó kezdés



Ez a hónap jól kezdődött. Ma reggelre az időjósok kis esőt mondtak, ennek ellenére Robival kimentünk a Csókás erdőbe szétnézni. A hivatalos vadászszezon elmúlt, barcogásból keveset hallottunk, illő bepótolni. Nem indultam nagy reményekkel, de bíztam a kedvező időjárásban (nem volt eső, szépen sütött a nap) és a korai órákban. Az erdő olyan arcát mutatta, amilyet még nem láttam. A vegyes növényzet, fás-ligetes terület más, mint a másik oldalt levő Nagyerdő. Ez sokkal jobban tetszett. Hasonlítani talán valami klasszikus filmhez tudnám, ahol megjelenik a gyönyörű táj, a kiszemelt vad és kitűnően ábrázolják a cserkelést minden velejárójával együtt. Mi ezt éltük ma át.
Robi jobban leírta a történetet, én a legfontosabb dolgokra összpontosítok. Kiérkezésünk után meghallottunk barcogni egy bikát, így kezdetét vette a cserkelés. A hang irányába mentünk. Mivel Robi nagyon jól ismeri ezt az erdőt is, én csak élveztem az ’idegenvezetést’. Persze figyeltem, hogy ne csapjak nagy zajt mögötte és igyekeztem a nyomában lépkedni. Útközben egy spíszer bika pózolt nekünk, de kiszúrt minket és elfutott egy tehénnel. Kiérve a megcélzott helyre letelepedtünk és vártunk. Nem kellett sokat. Kisebb rudli hajtott keresztül a szemközti fás területen. Egyik spíszer bika különvált és felénk kezdett el jönni. Kamera élesítve, felvételek készültek. Természetesen a zárhangra nagyon figyelmes lett, irányt váltott és felgyorsítva lépéseit odébb ballagott. És őt követte egy igazi bika. Ő is pózolt pár másodpercet és folytatta az útját.
 



 
 

Mi is folytattuk az utunkat. A táj gyönyörű, gőzölög a korhadt fa, harmatcseppek a füvön, a fák között átszűrődik a napfény. De jó lenne, ha egy ilyen környezetben tudnánk bikát fényképezni! Kívánságunk valósággá vált. Bár jobb lett volna, ha közelebb tudunk menni, de ez egy tehén riasztása miatt nem sikerült. Majdnem megvolt az áhított kompozíció.
 

 
Technikai részről annyi malőr történt, hogy tegnapelőtt JPG-ben fényképeztem és elfelejtettem átállítani, hogy RAW-ban fényképezzen a gép. Ez az utómunkálatok során jelentkezett (fehéregyensúly, stb.).
És a bejárt útról pár szó: 5,4km-ert tettünk meg a parkolási helytől, ami kb. 0,6 km2. Az eltelt idő 2:39 perc volt, amiből kicsivel több mint másfél óra volt mozgásban és kicsivel több mint 1 óra telt egy helyben. Átlagban 3km/órával mentünk, a tengerszint feletti magasság pedig 104-148m közötti volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése