2012. december 30., vasárnap

Vonalkód



Elterveztem, hogy a jövőben készített képeimet sajátos aláírással egészítem ki. Ahogy olvasom a különböző természetfotósok oldalait, látom, hogy nagy részüknek van valamilyen aláírásuk a képen. Ezzel jelzik, hogy ez az ő munkájuk. Mostantól hasonlóan fogom én is jelezni. Ez saját szórakoztatásomra csináltam, illetve több dolgot tanultam az elkészítése, képre illesztése folytán. Az aláírásom kétféle lesz. Egyik megjelenik valamelyik sarokban, vizuálisan fog látszani, a másik pedig Photoshop alatt lesz kiolvasható a fájl menü ->Fájlinformációk… alatt. Ez tartalmazza nem csak a készítés idejét és szerzőjét, hanem a kameraadatokat is (záridő, blende, fehéregyensúly, stb.).
Pár tervet készítettem, de egy egyszerűt választottam. Mivel már régóta tart az okostelefonokon az android mizéria, így egy QR vonalkódot tüntetek fel valamelyik sarokban. A kód mellé a jövő évet írtam még ki, ami a kép készítésének évét jelentené. Ezt a kódot az android készülékek vonalkód olvasójával simán lehet olvasni.
A kódot a következő ingyenes kódgenerátorral készítettem. Elkészítéskor meg lehet adni a készített kód típusát, méretét és a hiba korrekció változatát. Egyszerűen bepötyögjük a szöveget, majd az alatta levő gombra kattintva megjelenik a QR kód ábrája. Ezt elmentve/vágólapra másolva már használhatjuk is.
http://www.qrdvark.com/qr-generator/
Valahogy így néz ki egy képen.
Robi! Még csak ránk se nézett!
A fekete színhez muszáj volt ragaszkodnom, mert a vonalkód legjobban a kontrasztkülönbség révén olvasható. Mivel a képeimen kevésszer lesz sötét/fekete rész, a fekete és a képeken levő szín elég kontrasztot fog adni, hogy az okostelefonnal leolvassuk még akár a képernyőről is.
Az én esetemben a kód a nevemet és a blogra utaló internet címet tartalmazza.

Az idei év utolsó blogbejegyzését olvashatjátok. Ezúton kívánok békés boldog új évet minden kedves olvasómnak!

2 megjegyzés:

  1. Szia!
    Tetszik ez a QR kódos megoldás, szerintem ötletes, és jó, hogy leírást is adtál hozzá.
    Egyébként tetszik a blog is, fel is iratkoztam.
    Én is hasonlókkal foglalkozom, de én túrafotós vagyok, és inkább táj-panoráma és makró fotókat készítek.
    Boldog új évet és szép fényeket kívánok!
    Üdv!

    VálaszTörlés
  2. Köszi szépen! Azt hiszem már én is találkoztam a fotóiddal. Nomád fotóra határozottan emlékszem. A tájfotózás érdekel, nemrég vettem szűrőket. El is mentettem az oldalad, hamarosan átnézem.
    Üdv!

    VálaszTörlés