2013. március 4., hétfő

Les



Egy pár napja egy új mobil lesen dolgozom, amibe beletehetem az egyik detektív üveget. Célom egy stabil, de hordozható les, amit bárhová lehelyezhetek. A meglévő mobil sátram egy picit szűknek bizonyul, így tágasabbra terveztem a mostanit. Találtam néhány rozsdamentes csövet sarokelemekkel, amire varrattam vászonból ’ruhát’. Kivágtam az üvegnek a helyet és egy egyszerű módon rögzítettem a les tartóoszlopaihoz. Az első tesztek alapján kiderült, hogy a vásznon átsüt a nap és nincs annyira sötét odabent, hogy a madár ne lássa az üveg mögötti mozgásomat. Ezért most fekete anyaggal borítom be belülről a lest, hogy kevesebb fény szűrődjön át rajta. A másik, hogy hiába könnyű a cső, még így is viszonylag nehéz cipelni és muszáj készíteni egy táskát is hozzá, ami megvédi az üveget, és amibe beletehetem a csöveket is a kiegészítőkkel. Remélem, hogy nemsokára elkészül, így még nagyobb teret engedve bármilyen vad- vagy madárfotózásnak.

2 megjegyzés:

  1. Ez bizony tágasabbnak néz ki mint a standard sátrak. Kíváncsian várom majd az éles bevetés utáni tapasztalataidat. A mobilitás mindenesetre megvéd majd az idegen, rosszindulatú kezektől, melyek manapság mindent elvisznek ami mozdítható.

    VálaszTörlés
  2. Igen, ebben már szinte elterpeszkedhetek. Sajnos pont az általad mondott ok miatt döntöttem most a mobil lesépítése mellett. Remélem egyszer egy fix is készül.

    VálaszTörlés